
Унгарска вечер; Проекција на филмовите „Три илјади изброени парчиња“ и „Без здив“
ПРОГРАМА – КОПРОДУКЦИЈА НА МФФ КИНЕНОВА 2025 СО ОХРИДСКО ЛЕТО 2025
УНГАРСКИ ФИЛМСКИ ВЕЧЕРИ
ТРИ ИЛЈАДИ ИЗБРОЕНИ ПАРЧИЊА (Three Thousand Numbered Pieces), Унгарија /2023 / 1h 36м.
Режија: Адам Шази
Сценарио: Франчиска Фаркаш, Криштоф Хорват, Кристофер Пажик
Играат: Кевин Аквах, Агота Бенедек, Давид Шанји
Краток синопсис: Унгарски режисер (белец), спрема претстава со пет млади актери, Роми по потекло. Неговата пиеса ги раскажува нивните реални приказни за злоупотреба, зависност од дрога и криминал. Меѓутоа, наместо ова претстава да ја прикаже реалноста на нивните искуства, таа само ја капитализира нивната болка и ги искористува. Актерите ја напуштаат претставата, дознавајќи дека нивниот „бел“ режисер веќе ја продал претставата на најголемиот берлински театар и дека премиерата се наближува. Нивните проби се претвораат во надреално истражување на расизмот и вината на „белиот човек“, замаглувајќи ги границите помеѓу фикцијата и реалноста – и претставата и самиот филм. Филмот вклучува креативен тим од сите Роми и е заснован на вистинска претстава напишана од нив за нивните реални приказни, претставени во Дојчес театар, Берлин. Истата го поставува прашањето дали левичарските бели по кожа интелектуалци, кои се обидуваат да им помогнат на „обоените луѓе“ на крајот помагаат во овековечувањето на системскиот расизам? Може ли некогаш уметничкото претставување на Ромите, најголемото етничко малцинство во Европа, да се направи без да се навраќаме на расистичките стереотипи?
WITHOUT AIR by Katalin Moldovai / HUNGARY / 2023 / 105min.
Director: Katalin Moldovai
Writers: Katalin Moldovai, Zita Palozci
Stars: Agnes Krasznarhokai, Tunde Skorvan, Aron Dimeny
Short synopsis: In a small Hungarian town, Ana Bauch (Ágnes Krasznahorkai) is a dedicated and liberal-minded literature teacher within the public system. Beloved by her students for her unorthodox and creative approach, she assigns Agnieszka Holland’s 1995 Total Eclipse, depicting the relationship between 19th-century French poets Arthur Rimbaud and Paul Verlaine, so they can better understand Rimbaud’s poetry. When a conservative father interrupts his son Victor (Soma Sándor) during the screening and hears of the assignment, he reports Ana to the school’s principal (Tünde Skovrán). Ana is accused of misconduct and spreading homosexual propaganda, and when the local media get wind of the brewing scandal, she faces even more scrutiny. In a system within which many have given up, Ana must decide to fight or to flee — perhaps to a restaurant job abroad.
Regardless of the verdict, a good teacher is life-changing, and what Ana instills in her pupils ripples beyond classroom lessons. Touching on education, isolationism, and brain drain — all in the face of rising fascism — writer-director Katalin Moldovai unfolds a bold debut, capturing her nation’s climate (which Ana, unlike her country’s president, doesn’t deny is undergoing an ecological crisis) and directly challenging the regime in which rationality and reason are under attack and freedom of expression — public and private — is actively repressed.