Љубителите на класичнта музика,  синоќа под сводовите на акустичната „Света Софија“ уживаа во настапот на  врвните пијанисти, Иво Варбанов од Бугарија и Фиамета Тарли од Италија. 

  

Концертот донесе вистинска магија, енерија и позитивни вибрации низ просторот.

-На концертот имавме дела од двајца композитори. Брамс и Стравински. Првиот час беше посветен на два сетови љубовни песни од Брамс, „Љубовни песни“ и „Нови љубовни песни во вид на валцери“  кои се напишани за пијано четири раце и четири гласа. Остатокот од концертот беше посветен на Ставински, „Посветување на пролетта“ за четирирачно пијано. Сметам  дека тоа е едно од најинтересните дела напишано за исполнување со четири раце, изјави Варбанов по синоќешниот  концерт.

Варбанов и Тарли се првпат во Охрид. Воодушевени од убавините на градот и црквата Света Софија велат дека чувството е посебно да се настапува пред нашата публика.

-Првпат сум во Охрид. Местото е прекрасно. Меѓу другото, првпат свирам во православна црква.Во протестантски цркви се прават концерти, во католичките некаде се прават некаде не, но досега не сум видел во Бугарија концерти на класична музика да се одржуваат во црква. Но овде црквата „Света Софија“ е многу повеќе од сакрален објект, таа е културно седиште,додаде Варбанов.

-Многу сум среќна што имам можност да свирам на ова необично и крајно инспирирачко место, затоа што можам да почувствувам дека тука постои духовност и светост која ретко се наоѓа некаде. Исто така имам читано дека ова место е храм повеќе од 1000 години и за мене е многу важно што вечерва настапив тука, вели Тарли.

Бугарскиот пијанист Иво Варбанов е еден од најпознатите претставници на бугарската музичка култура во светот. Пијаното започнал да го изучува на шестгодишна возраст под менторство на Елеонора Карамишева. Во понатамошното негово школување му помогнале видни пијанистички имиња, какo: Рикардо Бертацоло, Илонка Декер, Суламита Ароновски, Франк Вибот, а се усовршувал и на мајсторските курсеви на Александар Лонквич, Бери Даглас и Лев Наумов. Варбанов има богата дискографија, а во 2014 година, заедно со неговата сопруга Фиамета Тарли, основа и своја издавачка куќа – ICSM Records. Настапува како солист и камерен музичар со голем број истакнати артисти. За промоција на бугарската музика надвор од границите на земјата, Варбанов е добитник на наградата „Иван Вазов“, а во 2011 година ја добива и наградата „Сребрен лав“ што ја доделува Министерството за надворешни работи.

Фиамета Тарли се запознава со пијаното на петгодишна возраст благодарение на италијанскиот пијанист Џампиеро Семераро, а на само 9 години го одржува својот прв концерт. Дипломира на Конзерваториумот во Фиренца, под менторство на истакнатите професори: Марија Типо, Лидија Рочети Пецати и Илонка Декер. Вокална и инструментална камерна музика пак, изучува на Кралската музичка академија во Лондон. За време на својата активна изведувачка и образовна дејност, Тарли успева и да магистрира и да докторира на полето на музикологијата на Кралскиот колеџ во Лондон. Редовно настапува во Италија, Германија, Бугарија, Словачка, Унгарија, Шпанија, Турција и Велика Британија. На полето на камерната музика често настапува со својот сопруг Иво Варабанов.

Шпанската вечер на фестивалот „Охридско лето“ вечерва ќе донесе настап на  сопранистката Еугениа Боикс и пијанистката Ана Ферер. Концертот ќе се одржи во црквата „Света Софија“ со почеток во 21 часот.

На вечерашниот репертоар се тонадиљи и љубовни песни од Енрике Гранадос, песни од Федерико Момпу, седум популарни шпански песни од Мануел де Фаља, како и дела од Пабло Луна Јоакин Турина и Франциско Асењо Барбиери.

Сопранистката Еугенија Боикс своето музичко образование го започнува во родниот град Монзон, Шпанија. Дипломира на Конзерваториумот за музика на Саламанка, по што се запишува на постдипломски курс по пеење во Школата за музика на Каталонија и магистерски музички студии на Кралскиот конзерваториум во Брисел. Во текот на својата кариера, Боикс настапувала во повеќе оперски куќи со одлични оркестри, под диригентската палка на еминентни диригенти од светот. Во нејзиниот репертоар, покрај оперите, често може да се сретнат и ораториуми. Настапува и како камерен музичар со голем број познати изведувачи и ансамбли во Франција, Италија, Швајцарија, Австрија, Германија, Русија, Полска и Америка. Има направено и снимки за повеќе радија во Шпанија и надвор од неа, меѓу кои и Националното радио на Шпанија, португалски и австриски радио-станици за класична музика, БиБиСи и телевизијата „Медичи“.

Пијанистката Ана Ферер е родена во Жирона, Шпанија во познато музичко семејство. Пијано и камерна музика изучувала на Конзерваториумот во Жирона и Барселона, дипломирајќи со највисоките оценки и бројни награди. По ова, своето свирење продолжува да го усовршува кај Емануел Ферер, Роберто Браво, Едит Фишер, Пол Бадура-Скода и Луиз де Мура Кастро. Ана Ферер редовно настапува како камерен музичар во состави со признаени музички уметници, но не ја запоставува ни својата солистичка дејност, соработувајќи притоа со различни оркестри во повеќе земји во светот. Има направено снимки за радио и телевизиски станици, а често издава и компакт-дискови за германските издавачки компании „Lambdoma“ и „Goodlife Records“. Истовремено води и одлична педагошка дејност на Конзерваториумот во Жирона, каде веќе 12 години го води одделот за пијано и камерна музика.

Традиционалната Шпанска вечер на „Охридско лето“ се одржува со поддршка на Амбасадата на Кралството Шпанија во Република Македонија.

Младите и исклучително талентирани пијанисти Сун Хи Јоу од Јужна Кореја и Италијанецот Марко Чампи синоќа музицираа во црквата „Света Софија“ во рамките на музичката програма на фестивалот „Охридско лето“.

Нивниот концерт претставуваше вистинско уживање за љубителите на уметноста кои со огромно внимание го проследија музичкиот настан, но и го наградија со бурни аплаузи и „бис“.

Пијанистката Сун Хи Јоу од Јужна Кореја која живее во Рим се сретнала со својот колега Чампи пред 10 години на музички натпревар каде организаторот, слушајќи ги како свират пијано, им предложил да свират заедно.

-Сме среќни што сме тука и ни претставува огромна чест да настапуваме на овој високореномиран фестивал. Прекрасно е да се свири пијано заедно со Марко Чампи зашто двајцата музицираме на свој начин, јас како жена, а тој како маж. Така, и во програмата се чувствува кај мене женственоста, а кај него мажественоста. Бевме среќни и синоќа кога ги изразивме нашите мисли и емоции преку музиката пред публиката на прекрасниот фестивал „Охридско лето“, Сун Хи Јоу која првпат настапува на фестивалот „Охридско лето“.

Пијанистот Марко Чампи беше дел од фестивалот пред три години заедно со неговиот колега и сонародник, Алберто Пицо и  со легендарниот композитор на филмска музика, оскаровецот Луис Бакалов почина минатата година.

-Среќен сум што повторно музицирам во прекрасната црква со акустика што плени. Бев дел од фестивалската програма во 2015 година кога  настапив со Алберто Пицо и Луис Бакалов, кој, за жал, почина минатата година, и синоќешниот концерт во Охрид му го посветив токму нему. Со Сун свириме две години заедно. Имаме различна програма како оваа со која настапивме на „Охридско лето“, вели Чампи Пијанистката Сун Хи Јоу е една од највозбудливите изведувачи во подем, која постојано ја воодушевува публиката низ светот. Уште од самото нејзино деби, таа од дете-гениј прераснува во комплетен музички артист со изразена експресивност и техничка зрелост во свирењето..

Пијанистот Марко Чампи е извонреден изведувач, a тоа го  докажува и фактот што досега има победено на преку 30 национални и интернационални пијано натпревари. Како солист, досега се појавил на некои од најпрестижните сцени во Европа и Америка, како и на повеќе фестивали во светот. Во текот на својата кариера работел со проминентни оркестри и истакнати композитори и изведувачи. Неговите изведби редовно се емитуваат на престижни радио-станици.

Концерт за пијано ќе се одржи вечерва во црквата „Света Софија“ со почеток во 21 часот, во рамките на музичката програма на фестивалот „Охридско лето“.

Ќе настапат пијанистот Иво Варбанов од Бугарија и италијанската уметница Фиамета Тарли. На репертоарот на вечерашниот концерт се дела од Јоханес Брамс и Игор Стравински.

Бугарскиот пијанист Иво Варбанов е еден од најпознатите претставници на бугарската музичка култура во светот. Пијаното започнал да го изучува на шестгодишна возраст под менторство на Елеонора Карамишева. Во понатамошното негово школување му помогнале видни пијанистички имиња, какo: Рикардо Бертацоло, Илонка Декер, Суламита Ароновски, Франк Вибот, а се усовршувал и на мајсторските курсеви на Александар Лонквич, Бери Даглас и Лев Наумов. Варбанов има богата дискографија, а во 2014 година, заедно со неговата сопруга Фиамета Тарли, основа и своја издавачка куќа – ICSM Records. Настапува како солист и камерен музичар со голем број истакнати артисти. За промоција на бугарската музика надвор од границите на земјата, Варбанов е добитник на наградата „Иван Вазов“, а во 2011 година ја добива и наградата „Сребрен лав“ што ја доделува Министерството за надворешни работи.

Фиамета Тарли се запознава со пијаното на петгодишна возраст благодарение на италијанскиот пијанист Џампиеро Семераро, а на само 9 години го одржува својот прв концерт. Дипломира на Конзерваториумот во Фиренца, под менторство на истакнатите професори: Марија Типо, Лидија Рочети Пецати и Илонка Декер. Вокална и инструментална камерна музика пак, изучува на Кралската музичка академија во Лондон. За време на својата активна изведувачка и образовна дејност, Тарли успева и да магистрира и да докторира на полето на музикологијата на Кралскиот колеџ во Лондон. Редовно настапува во Италија, Германија, Бугарија, Словачка, Унгарија, Шпанија, Турција и Велика Британија. На полето на камерната музика често настапува со својот сопруг Иво Варабанов.

Камерниот оркестар на Музичката младина на Македонија(МММ) на 30. јули ќе настапи во рамките на музичката програма на фестивалот „Охридско лето“.

Љубителите на музичката уметност кои нема да бидат во можност да присуствуваат во црквата „Света Софија“ каде што ќе се одржи концертот,  ќе може да уживаат во камерниот оркестар на МММ преку преносот на интернет.

Лајв-стримингот ќе може да се следи и преку интернет-страницата на „Охридско лето“, како и на ФБ-страницата на фестивалот.

Лајв-стримингот е новина која се практикува на сите светски фестивали.

-Охридско лето“ во соработка со генералниот спонзор „Македонски Телеком“  и „МЕГА продукција“  ја воведе ваквата практика на веб-продукција со цел фестивалот да се доближи до најсовремените технолошки и ИТ-достигнувања, велат во дирекцијата на „Охридско лето“.

Лајв-стриминг се реализира и за свеченото отворање на фестивалот на 12 јули, кога се одржа концертот на големите оперски имиња, сопранистката Елена Мошук и тенорот Калин Братеску кои настапија со оркестарот на Македонската филхармонија под диригентската палка на маестро Николае Молдовеану.

Театарската претстава „Смртта на Дантон“ од Георг Бихнер а во режија на Дино Мустафиќ, беше прикажана синоќа во рамките на фестивалот „Охридско  лето“, во изведба на Албанскиот театар од Скопје.

Актерите на сцената ги оживуваа промените и жртвите на Француската револуција. Двајцата истакнати протагонисти во претставата која говори за водењето на државата по Француската револуција, беа претставникот на Жирондинците Жорж Дантон кој го глумеше  актерот Рефет Абази и Роберт Робеспјер од Јакобинците, чија улога ја одигра Луран Ахмети.

Абази, на публиката и’ долови распон од емоции а во текот на актерката игра на сцената совршено ја одигра неговата улога на хедонист предаден кон алкохол, жени и карти. Робеспјер пак, се колне во доблеста, за себе тврди дека има чиста совест, но ги убива сите кои размислуваат поинаку од него бидејќи доблеста мора да владее со помош на терор.

Уникатно во претставата беше конструкцијата што на почетокот, доскорешните револуционери ја користеа за гозба, а потоа претставуваше мост на кој тешко се премостуваат разликите помеѓу Јакобинците и Жирондистите.

Актерите од Албанскиот театар Скопје на претставата и’ дадоа современост и го потенцираа прашањето, дали во време кога економската криза го слабее човекот, кога постојат социјални неправди, кога неолибералниот капитализам безмилосно гази по човечката егзистенција, е возможна револуција.

Галерија:

Музичката програма на фестивалот „Охридско лето“ вечерва продолжува со програмата за пијано „176 Клучеви- Боите на црното и белото“ и уметниците Сун Хи Јоу од Кореја и Италијанецот Марко Чампи.

Двајцата пијанисти ќе изведуваат дела од Франц Лист, Фредерик Шопен , Клод Дебиси ,Витолд Лутославски, Лудвиг ван Бетовен, Џорџ Гершвин, Фридрих Гулда, Николаи Капустин  и Астор Пјацола.

Концертот ќе се одржи во црквата „Света Софија“,  во стандардниот фестивалски термин, 21 часот.

Пијанистката Сун Хи Јоу е една од највозбудливите изведувачи во подем, која постојано ја воодушевува публиката низ светот. Уште од самото нејзино деби, таа од дете-гениј прераснува во комплетен музички артист со изразена експресивност и техничка зрелост во свирењето. Соработувала со голем број оркестри под диригентската палка на исклучителни светски диригенти. На нејзиниот репертоар се наоѓаат разновидни дела – почнувајќи од времето на Барокот, па сè до дела од дваесеттиот век. Има издадено и неколку компакт-дискови.

Пијанистот Марко Чампи е извонреден изведувач, a тоа го  докажува и фактот што досега има победено на преку 30 национални и интернационални пијано натпревари. Дипломирал на престижниот конзерваториум „San Pietro a Majella“ во Неапол во 2003 година со највисоки оценки. Како солист, Чампи досега се појавил на некои од најпрестижните сцени во Европа и Америка, како и на повеќе фестивали во светот. Во текот на својата кариера работел со проминентни оркестри и истакнати композитори и изведувачи. Неговите изведби редовно се емитуваат на престижни радио-станици.

Во рамките на драмската програма на фестивалот „Охридксо лето“ вечерва ќе биде изведена театарската претстава „Смртта на Дантон“ од Георг Бихнер,  во режија на Дино Мустафиќ, а во продукција на Албанскиот театар од Скопје.

Драмата што ја напишал авторот Бихнер во златниот период на германскиот романтизам кога имал само 22 години, зборува за револуционерните промени, но покажува и сомнеж за начинот на нивното спроведување. Суштината лежи во судирот меѓу Дантон и Робеспјер односно меѓу две различни сфаќања за тоа каква би требало да биде државата по спроведената револуција. Дантон од самиот почеток е прикажан како декадентен човек, склон на хедонизам, но неговите политички ставови се либерални и толерантни. Робеспјер пак, се колне во доблеста, за себе тврди дека има чиста совест, но ги убива сите кои размислуваат поинаку од него бидејќи, доблеста мора да владее со помош на терор.

Поради тој егзистенцијален фатализам, поради таквото спознание на еден млад -20-годишен човек оваа драма е толку нова и единствена. Покрај тоа „Смртта на Дантон“, поради користењето на богатиот документарен материјал и монтажата на цитатите и историските извори со авторската интерпретација на темата, во времето кога е напишана предизвикала многу контроверзии и ја чекала праизведбата повеќе од 60 години. Денес ова дело се смета за предвесник на т.н. документарен театар.

-Токму тој факт ни даде можност, но и обврска, со оваа претстава да проговориме за нашата современост. Економската криза нѐ слабее, социјалните неправди се модус за животот на мнозинството – неолибералниот капитализам безмилосно ги гази нашите егзистенции не оставајќи ни излез, теророт на медиумите ги става на гилотина неподобните, но на хоризонтот не се гледа радикална општествена промена. Го поставуваме прашањето: дали денес револуција е воопшто можна, вели драматургот на претставата Жељка Удовичиќ – Плештина.

Режисерот Дино Мустафиќ дипломира на академијата за сценски уметности во Сараево отсек режија, како и општа книжевност на Филозофскиот факултет во Сараево. Режира во многу театри и градови како што се: Париз, Софија, Белград, Тирана, Љубљана, Скопје, Приштина, Подгорица и мнoгу други. Неговите претстави се изведувани ширум светот на различни јазици и имаат освојувано награди на многу домашни и меѓународни фестивали. Претставата „Хелверовата ноќ“ на Камерниот театар 55 влезе во историјата на Босанско-херцеговскиот театар како најнаградувана со 23 меѓународни признанија. Режирал над 80 претстави на класични и современи писатели. Снимил повеќе документарни филмови со кои бил на реномирани фестивали за документарен филм, Монтреал , Амстердам, Истанбул и др.

Сценаграфијата за претставата ја изработи Драгутин Броз, а костимографијата е на Инес Гоља.

„Смртта на Дантон“ ќе се одигра во Центарот за култура „Григор Прличев“ со почеток во 21 часот.

Во рамките на фестивалот „Охридско лето“ синоќа настапи рускиот пијанист Вадим Колоденко, кој има репутација на еден од музички најдраматичните и технички најнадарените изведувачи на новата генерација пијанисти.

Неповторливиот и уникатен Колоденко воспостави флуид со публиката уште на почетокот од самиот концерт, а присутните во катедралната црква „Света Софија“ каде што тој музицираше, беа восхитени од неговата исклучитена уметничка надареност.

-Многу сум среќен што почувствував ваква поврзаност. Беше вистинско уживање да се свири пред ваква публика и во еден ваков објект како што е црквата „Света Софија“. Отсвирив сонати од Шопен и две ноктурни, а вториот дел од мојот солистички концерт беше посветен на сонатите од Прокофјев. Токму оваа програма ја свирам сезонава, вели младиот руски пијанист.

Љубителите на класичната музика, освен што уживаа во синоќешниот концерт, беа импресионирани и од неговиот настап на „Охридско лето“  ден претходно, кога заедно со неговата колешка, виолинистката Алена Баева приредија незаборавно доживување со сонатната вечер во црквата „Света Софија“.

Вадим Колоденко иако млад уметник, својата кариера  ја гради во Европа, Азија и Северна Америка. Добитник ена Златниот медал на Интернационалниот пијано натпревар „Ван Клибурн“ во 2013 година. Досега соработувал со голем број врвни диригенти, оркестри и изведувачи, меѓу кои и нам добро познатите: Вадим Репин, Алена Баева и Александар Бузлов. Зад него стојат и повеќе компакт-дискови.

Дела од Фредерик Шопен и Сергеј Прокофјев ќе бидат на вечерашниот репертоар на концеротот што во рамките на фестивалот „Охридско лето“ ќе го одржи младиот руски пијанист Вадим Колоденко.

Колоденко има репутација на еден од музички најдраматичните и технички најнадарените изведувачи на новата генерација пијанисти. Како добитник на Златниот медал на Интернационалниот пијано натпревар „Ван Клибурн“ во 2013 година, Колоденко започнува да гради интернационална кариера во Европа, Азија и Северна Америка. Низ годините Колоденко соработувал со голем број истакнати диригенти, оркестри и изведувачи, меѓу кои и нам добро познатите: Вадим Репин, Алена Баева и Александар Бузлов.

Во соработка со издавачката куќа „Хармонија Мунди“ Вадим Колоденко има издадено повеќе компакт дискови. Еден од најзначајните е компакт-дискот со Оркестарот на Норвешкото радио издаден во август 2015 година, кој е награден со познатата „Editor’s Choice“ награда. На компакт-дискот се наоѓа Концерт за пијано од норвешкиот композитор Едвард Григ и Концертот за пијано бр. 2 од  францускиот композитор Камиј Сен-Санс.

Концертот на фестивалот „Охридско лето“ ќе се се одржи во црквата „Света Софија“ со почеток во 21 часот.